reklama

...aj moje srdce si získal

Lístok na hokej?...alebo muzikál? U nás na východe sa treba, veru,poriadne poponáhľať, ak túžime obohatiť svoj život aj takým smerom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Moja duša prahne po kráse, po umení, po nevšedných zážitkoch...Navzdory všetkému, navzdory nedostatku času, navzdory všetkým prekážkam som si svoj sen splnila. A nebolo to vôbec ľahké! Po lístkoch na predstavenie sa len tak zaprášilo. Akoby aj nie! Veď, pôvodný slovenský muzikál v celosvetovej premiére v Divadle Jonáša Záborského v Prešove, neuvádzajú len tak... každý deň.Netrpezlivé čakanie na deň, kedy spoznám tvár divadelnej múzy, sa zdalo byť nekonečné. A potom to prišlo! Deň bol, ako vyšitý. Smiali sme sa, že sa na našu počesť oddel do sviatočného šatu.S noblesou, až boľavou zvedavosťou po poznaní i štipkou trémy som spolu s dcérou a desiatkou mladých vranovčanov vstúpila do foye Novej budovy divadla v Prešove, kde sa hrala ďalšia repríza muzikálu - František z Assisi.Všetko zrazu skrásnelo...Podmanivá a tajúplná atmosféra zmietla z nás všetok stres posledných dní a na chvíľu som mala pocit, akoby sa zastavil čas a myseľ si náruživo v rajskom pokoji vychutnávala výnimočnosť neopakovateľnej chvíle.Strhujúci príbeh zo života charizmatického človeka sv. Františka z Assisi, ktorý je schopný ísť neústupčivo za svojou pravdou a ktorého duša v ťažkom zápase víťazí láskou nad utrpením, ponížaním a nespravodlivosťou, asi každý pozná. Aby vôbec vznikol tento muzikál, muselo sa spojiť viacero umelecký tvorivých a šikovných ľudí. Režisér Martin Kákoš s hercami perfektne naštudovali a nahrali, odtancovali a naspievali hru na hudbu Gaba Dušíka a textami piesní prispel Martin Sarvaš. Za hercov spomeniem Mareka Gaišberga, ktorý stvárnil hlavnú úlohu Františka, Boris Srník sa výborne zhostil humorne ladenej postavy Leva, Klaru si zahrala Ľudmila Dutková, úloha pápežského legáta bola ako ušitá na pána Joža Stražana...S dojatím som tento veľkolepý, inšpirujúci a strhujúci príbeh, na príprave ktorého sa podieľalo ešte niekoľko desiatok ľudí, sledovala. Muzikál patrí medzi žáner, ktorý jední milujú, iní nenávidia. Ja však patrím medzi tých, ktorým muzikál učaroval. Muzikáloví herci musia byť veľmi všestranní. Dobrí tanečníci, speváci aj činnoherci. Preto každý príbeh pretvorený do muzikálovej podoby, popretkávaný piesňami a tancami ma dostane do varu, vyčarí úsmev, urobí radosť, ale aj rozcitlivie a dostane sa hlboko pod kožu tak, že po skončení ma to núti, aspoň si hm - kať melódiu.Muzikál - František z Assisi si získal moje srdce. Domov som si priniesla naozaj nevšedný a nádherný kultúrny zážitok. Kvalitná hudba, výborné texty piesni, sympatické obsadenie i závideniahodné výkony hercov mi dodali energiu do ďalších dní. Každý, kto sa podieľal na tvorbe muzikálu si zaslúži veľký potlesk.Prešov má svoj výpravný muzikál. Príďte sa pozrieť. Zážitky, emócie a myšlienky, po jeho zhliadnutí, ostanú navždy v srdci. Tak, ako mne!... a nik ich nevymaže!

Tatiana Koprivňáková

Tatiana Koprivňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Človek...zhluk buniek...bytosť...humanoid...zvláštna zmes všetkého. Zoznam autorových rubrík:  Ľudské bolestiStratené ilúzieRozmarné fantazírovanieStrhujúce príbehyMoje lúskanieObrázky z ciest...a ešte všeličo iné...DetiKnihyRodinné tajomstváSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu